Przejdź do treści
Jesteś tutaj:   Strona główna   »   Aktualności   »   Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków od 1 lipca 2021 r.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków od 1 lipca 2021 r.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków od 1 lipca 2021 r.
29 cze 2021

CEEB -Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to kompletna baza danych o źródłach ciepła i spalania paliw prowadzona i administrowana przez ministra do spraw budownictwa, planowania  i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.

Kogo dotyczy?

Każdy właściciel/zarządca budynku w którym wykorzystywane jest źródło ciepła/źródło spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.

Zakres wymaganych informacji

Zgodnie z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554) deklaracja zawiera takie informacje jak:

  1. imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  2. adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  3. informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  4. numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  5. adres e-mail (opcjonalnie).

W jaki sposób wprowadzać dane?

Deklarację można złożyć w prosty sposób, bez wychodzenia z domu przez Internet poprzez stronę Formularz deklaracji można znaleźć pod adresem: www.zone.gunb.gov.pl. Do tego celu wystarczy Profil zaufany/bankowość elektroniczna/e-dowód.

W przypadku braku dostępu do internetu właściciele/użytkownicy ww. urządzeń znajdujących się na terenie gminy Cegłów mają możliwość osobistego złożenia papierowej deklaracji w Urzędzie Gminy w Cegłowie lub wysłania listem poleconym na adres Urząd Gminy, ul. T. Kościuszki 4, 05-319 Cegłów.

Każdy może pobrać i wydrukować deklarację ze strony: www.zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/

Terminy

Od 1 lipca 2021 będzie obowiązek podawania danych poprzez składanie deklaracji.

Dla źródeł ciepła/spalania paliw, które zostały uruchomione przed 1 lipca 2021 r., termin na przesłanie danych wynosi 12 miesięcy od daty uruchomienia bazy.

Dla właścicieli/użytkowników ww. urządzeń uruchomionych po 1 lipca 2021 r. termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni od daty uruchomienia instalacji.

 

Poniżej link do filmu promującego Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków

https://www.youtube.com/watch?v=ZzRuaq3l4Nk

W załączeniu:

Inforgrafika CEEB

Formularz A wzór deklaracji dla budynków i lokali mieszkalnych

Formularz B wzór deklaracji dla budynków i lokali niemieszkalnych

 

 

 

 

Mapa gminy Cegłów | System Informacji Przestrzennej
Mapa gminy Cegłów | System Informacji Przestrzennej
pomagamy_ukrainie
pomagamy_ukrainie
ckm
ckm
ostrzeenia
ostrzeenia
SMS
SMS
transport_publiczny
transport_publiczny
e-Usługi
e-Usługi
kiedy_smieci
kiedy_smieci
kalendarz
kalendarz
baner_msza
baner_msza
Sprawdź kolejki
Sprawdź kolejki
Cegłów na Facebook’u
Cegłów na Facebook'u
Regionalia Gminy Cegłów
Regionalia Gminy Cegłów
Cegiełka
Cegiełka
System rozliczeń za wodę
System rozliczeń za wodę
baner-hala
baner-hala
cgn
cgn
Klub Kulturazne Zacisze
Klub Kulturazne Zacisze
Fundusze Norweskie
Fundusze Norweskie
pse
pse
akademia_kompetancji
akademia_kompetancji
banery_sojka
banery_sojka
deklaracja
deklaracja
cyber
cyber